O NAMA

Marketing menadžment – MI STVARAMO USPJEŠNE

BANJA LUKA COLLEGE organizuje osnovne akademske studije u trajanju od četiri godine, odnosno osam semestara, iz oblasti marketing menadžmenta. Nakon završenog ovog nivoa studija student stiče zvanje Diplomirani ekonomista – smjer marketing, trgovina, turizam (240 ESPB).

LOGStudijski program je sastavljen od obaveznih i izbornih predmeta. Na strukturu studija student može uticati sa izbornim predmetima, a samim tim, oblikovati svoj akademsko – stručni profil.

Nastava na osnovnim studijama je interaktivnog karaktera, obavezno uključuje primjere iz domaće i svjetske prakse, podstiče studente na razmišljanje i kreativnost, samostalnost u radu i primjenu stečenih znanja. Realizacija studijskog programa se odvija i kroz mentorski rad. Student neposredno sarađuje i sa predmetnim nastavnicima, praktično provjerava i stečena znanja u specijalizovanim računarskim učionicama, ima priliku za ispoljavanje pojedinačne i timske kreativnosti i razvijanje kritičkog mišljenja i izražavanja.

Školovanjem na smjerovima Menadžment marketinga (180 ESPB) i Menadžment marketinga, trgovine i turizama (240 ESPB), savladaćete znanja za dobijanje najvećeg broja kupaca i klijenata sa tržišta. Takođe, naučićete kako da ih zadržite. Ako želite da direktno utičete na ostvaren profit preduzeća i istovremeno steknete stručnost u jednoj od najdinamičnijih poslovnih oblasti, ovaj smjer je za Vas.

EWE1Naime, marketing metodologija se mijenja. Zbog raširene primjene računara i interneta, prethodna praksa više ne donosi dobre rezultate. Sa druge strane, primjena novih marketing metoda omogućava višestruko jači uticaj na tržište nego ranije. Višestruko veći profit, takođe. Ipak, samo preduzeća koja imaju sposobne i visoko plaćene stručnjake mogu da primijene ova nova znanja.

POSTOJI RAZLOG ZAŠTO JE TAKO…

Odjeljenje za dokumentarna istraživanja Cambridge univerziteta je otkrilo da prosječna osoba u urbanom okruženju dobije između 1.500 do 3.000 promotivnih poruka dnevno. Ulaganja u oglašavanja rastu, ali se istovremeno smanjuje povjerenje u oglase. Budžet za oglašavanje domaćih preduzeća je dupliran u posljednje četiri godine, ali bez obzira, silina ulaganja u napad na tržište se tope nepovjerenjem potencijalnih kupaca.

ITV medijska kuća je otkrila da tek jedan od osam gledalaca televizijskih oglasa vjeruje obećanjima tih oglasa. Ovakav trend opadanja povjerenja se primjećuje prema svakom mediju. Od štampanih, preko elektronskih, pa sve do interneta i drugih digitalnih medija.

Kao odgovor na ove trendove, aktuelnom marketing praksom preduzećima obezbjeđujete jak uticaj na tržište. Novim metodama donosite značajne povraćaje novca pri ulaganju u privlačenje klijenata. Jedna poznata domaća kompanija je prošle godine vodila kampanju koja je donijela 40 evra prometa na svaki uložen evro. To su brojke kojima bi se oduševio svaki direktor ili vlasnik preduzeća.

KOJE VJEŠTINE I ZNANJA ĆE STUDENTI SAVLADATI NA SMJERU MARKETING I MARKETING, TRGOVINA, TURIZAM?

Školovanjem na odsjeku Marketing i Marketing, trgovina, turizam dobijate alate za razumijevanje kupaca i otkrića kako da to znanje povežete sa kreiranjem odgovarajućih proizvoda, servisa i ponuda. Naučićete metode odabira najboljeg načina da prenesete poruku, dobijete pažnju i isporučite realnu vrijednost klijentima. Bićete sposobni da preduzeću obezbijedite visok priliv novca i povećanje klijenata u situaciji kada raspolažete minimalnim budžetima. Isto tako, bićete obučeni da vodite čak i marketing kampanje čiji su budžeti veći od milion evra.

Grupe vještina i znanja koje ćete steći školovanjem na ovom smjeru su:

  1. Menadžment i vođenje istraživanja i analize tržišta
  2. Razvoj proizvoda i ponuda
  3. Kreiranje, organizacija i vođenje marketinških kampanja
  4. Brending
  5. Vođenje odnosa sa klijentima
  6. Planiranje, menadžment i organizacija ljudi
  7. Prodajne vještine i znanja
  8. Finansije i finansijsko planiranje
  9. Planiranje i vođenje projekata
  10. Lične vještine pregovaranja i liderstva
  11. Menadžerske poslovne vještine

Plan i program za ovaj smjer, osim stručnih marketing predmeta, sadrži stručne finansijske i menadžment predmete kao i grupu predmeta za usavršavanje ličnih vještina: pregovaranje, liderstvo i prodaja.

ŠTA JE CILJ ŠKOLOVANJA NA OVOM SMJERU?

Postaćete kompletan marketing menadžer. Stručni u detaljnoj primjeni tehnika za uticaj na tržište, istovremeno sposobni da vidite cjelokupnu sliku.

Otkrićemo Vam rezultate istraživanja iz psihologije u vezi sa razlozima zašto i kako se kupci odlučuju na kupovinu proizvoda i servisa. Otkrićemo Vam kako cijena utiče na želju za proizvodom i kako da primijenite strategije za određivanje cijena. Znaćete koje poruke motivišu ljude da kupuju, bez obzira da li su proizvodi jeftini i lako dostupni ili skupi i jedva dostupni.

Sa tehničke strane, dostupnost podataka o ponašanju klijenata u osnovi mijenja marketing praksu. Količina informacija koje jedno preduzeće može da ima o svojim klijentima stostruko je veća nego prije dvadeset godina. Preduzeće koje zna kako da iskoristi takve podatke lako povećava svoje profite. Dvostruko  ili trostruko povećanje profita nije neobično.

Zato ćete naučiti kako da primjenjujete analitičke metode za povećanje vrijednosti klijenata: LTV model, RFM model, regresiju, logističku regresiju, multinominalnu logiku, analizu klastera.

Istovremeno, analiziraćemo strategije za kreiranje eksponencijalnih skokova u zaradi, zasnovane na slabo poznatim preduzetničkim metodama. Analiziraćemo primjere javno nepoznatih kompanija, koje su uspjele da naprave godišnje skokove u profitu do 4000%. Analiziraćemo koji marketing trendovi direktno donose velike skokove u profitu kada se na njih reaguje, a koje marketing metode ne treba primjenjivati.

GDJE ĆE DIPLOMIRANI STUDENTI MOĆI DA RADE?

Znaćete kako da uspješno vodite odnose sa klijentima, partnerima i medijima. Znaćete kako da tu sposobnost direktno pretvorite u novac za preduzeće, odličnu naplatu za Vas.

Da biste mogli da primijenite svoju specijalnost u raznim situacijama, analiziraćemo primjenu ovih metoda u širokom spektru tipova poslovanja: mlada preduzeća, mala, ambiciozna, uspješna, stara. Isto tako, kako se ove metode primjenjuju u zavisnosti od industrije.

Kao rezultat, bićete spremni da uđete u svako preduzeće koje traži način da zaradi više i da mu obezbijedite značajno povećanje prometa.

Za marketing kažu da je motor koji pokreće priliv novca svakog preduzeća, tako da je izbor gdje možete uspješno raditi – najveći.

markmenafer

ŠTA DALJE?

Svaki diplomirani student može bilo gdje u BiH, Evropi i svijetu da nastavi master studije i dalje usavršavanje s obzirom da je BLC visokoškolska akreditovana ustanova zavedena u registar akreditovanih visokoškolskih ustanova u Republici Srpskoj i BiH.

MI ŠKOLUJEMO USPJEŠNE! – WWW.BLC.EDU.BA


Naš tim


Doc. dr MLADEN MIROSAVLJEVIĆ

Profesor marketinga

Profesor marketinških predmeta na BLC. Osim novinarstvombavio se i privatnim biznisom, radom u marketinškim agencijama i konsaltingom, te radeći kao trener i konsultant za međunarodne i domaće organizacije koje se bave tim oblastima... Saznajte više...

mr MIRJANA MILOVANOVIĆ

Asistentica marketinga

Asistent Banja Luka College, gdje je završila osnovne studije. Autor je više naučnih radova, a učestvovala je na međunarodnim konferencijama iz oblasti marketinga, menadžmenta, istraživanja medija, odnosa sa javnošću, preduzetništva i ljudskih resursa. Saznajte više...

mr DRAGAN PEJIĆ

Asistent web dizajna

Ima dugogodišnje iskustvo u projektovanju i kreiranju strategije online prezentacija za velike klijente, kreiranju prisustva klijenata na društvenim mrežama, web dizajnu, dizajniranju i programiranju web aplikacija, aktivnom održavanju velikih, malih i srednjih IT sistema. Saznajte više...

SANJIN SPAHIĆ

Student

Student IT inženjeringa BLC-a. U Zenici je završio osnovnu i srednju Medicinsku školu, opšti smjer. Zanimaju ga računari ali i jezici, umjetnost, sport i muzika. Od osnovne škole se bavi grafitima i body artom, što mu je i ostala najveća ljubav. Saznajte više...

MILANKA BUVAČ

Student

Studentica Gračičkog dizajna na BLC..Zavrsila osnovnu i srednju školu u Kozarskoj Dubici, Osim što je zanima engleski jezik veoma je zainteresovana za fotografiju, grafički dizajn i vizuelne komunikacije. Zajedno sa drugim zainteresovanim studentima..Saznajte više...

STAŠA ĐUROVIĆ

Student

Studentica grafičkog dizajna. U Banja Luci završila osnovnu i srednju Tehnološku školu smijer Likovni tehničar. Ovu školu sam upisala zato što volim da crtam i da se igram sa bojama. Naučila sam da od samo par malih poteza napravim remek dijelo. Saznajte više...

ŠEJNA TUKULJ

Student

Studentica Grafičkog dizajna rođena je u Gračanici, gdje je završila osnovnu školu i Gimnaziju. Zbog velike ljubavi i interesovanja prema umjetnosti a prije svega prema dizajnu, upisala je Graficki dizajn na BLC sa nadom da će jednoga dana imati svoj sopstveni grafički atelje. Saznajte više...

RAMIZ DEDAKOVIĆ

Student

student Grafičkog dizajna. Rođen u Tuzli. Osnovnu školu završio u Brezovom Polju a Gimnaziju u Brčkom. Trenutno živi i studira u Banja Luci. Poslednje tri godine bavi se fotografijom a u međuvremenu se veoma zainteresovao za dizajn kojim se ustvari počeo baviti još prije pet godina. Saznajte više...

KATJA MILOVČEVIĆ

Student

Zovem se Katja Milovčević, imam 23 godine, rođena sam u Prijedoru. Odrasla sam u Kozarskoj Dubici,gdje sam završila osnovnu školu i gimnaziju. Trenutno sam student druge godine Grafičkog dizajna i vizuelnih komunikacija na Banja Luka College-u. Pored dizajna i fotografije, interesuje me... Saznajte više...

ANJA UDOVIČIĆ

Student

Anja je rođena u Doboju a odrasla je u Bosanskom Brodu gdje je završila osnovnu školu i srednju opštu gimnaziju. Student je grafičkog dizajna i vizuelnih komunikacija na BLC-u. Saznajte više...